Skip to content

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
REHASTUDIO ALICJA DEROŃ


I. Postanowienia ogólne
§ 1. Podstawa działania
REHASTUDIO ALICJA DEROŃ jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:

  1. obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
    a. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
    b. ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty.
  2. wpisu podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
    nr księgi rejestrowej: 000000266529, organ rejestrowy: Wojewoda Lubuski, data wpisu do rejestru 20.09.2023 r.; data rozpoczęcia działalności leczniczej 25.09.2023 r.
  3. regulaminu organizacyjnego.
    § 2. Oznaczenie podmiotu leczniczego i zakładu leczniczego
    1.Podmiot leczniczy działa pod firmą REHASTUDIO ALICJA DEREOŃ.
  4. Siedzibą podmiotu leczniczego jest Zielona Góra, ul. Fryderyka Chopina 19A, 65-032 Zielona Góra.
  5. Podmiot leczniczy jest wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 9282063736, REGON 388685098- 00017, dalej „Podmiot”.
    § 3. Regulamin
  6. Regulamin organizacyjny, dalej „Regulamin”, określa organizację i porządek udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie Leczniczym.
  7. Regulamin określa w szczególności:
    a. cele i zadania Podmiotu Leczniczego;
    b. strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
    c. rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
    d. proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń;
    e. organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
    f. prowadzenie dokumentacji w Podmiocie Leczniczym;
    g. organizację i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania między tymi komórkami;
    h. wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;
    i. prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania reklamacji;
    j. zasady współpracy z lekarzami;
    k. sposób kierowania jednostką lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
    § 4. Miejsce udzielania świadczeń
  8. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia zakładu leczniczego RehaStudio ALICJA DEROŃ znajdujące się pod adresem: ul. Fryderyka Chopina 19A, 65-032 Zielona Góra.
  9. Podmiot leczniczy może świadczyć specjalistyczne usługi zdrowotne na rzecz innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
    § 5. Cel
    Celem Podmiotu Leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych – leczniczych usług specjalistycznych.
    § 6. Zadania
    Do zadań Podmiotu Leczniczego należy w szczególności:
  10. Udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności – diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych komórek organizacyjnych;
  11. Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
  12. Diagnostyka i poradnictwo;
  13. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
  14. Prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
  15. Działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia.
    § 7. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
  16. Podmiot leczniczy wykonuje działalności leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
  17. Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony zdrowia:
    a. Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: fizjoterapia ambulatoryjna.
    II. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego
    § 8. Struktura organizacyjna
    Strukturę organizacyjną Podmiotu stanowią komórki organizacyjne mieszczące się w Podmiocie – Gabinety Diagnostyczno-Zabiegowe oraz Sala Funkcjonalna.
    § 9. Zakres czynności pracowników i współpracowników
    Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu Leczniczego określa ramowa umowa o świadczenie usług, sporządzone w związku z powierzeniem określonych czynności w Podmiocie.

§ 10. Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu

  1. Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz właściciel Podmiotu, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  2. Komórki organizacyjne Podmiotu oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym i administracyjno-gospodarczym.
  3. Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
    III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat

§ 11. Organizacja świadczeń zdrowotnych

  1. Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
  2. W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
    a. prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
    b. wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
    c. zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w Podmiocie;
    d. zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
  3. Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
    § 12. Godziny otwarcia
  4. Podmiot czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 21:30 oraz w soboty w godz. 9:00 – 16:00.
  5. Informacje o godzinach otwarcia Podmiotu są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych dla pacjentów na terenie Podmiotu oraz na stornie internetowej: www.rehastudio.com.pl
  6. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Podmiotu, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z pracownikiem placówki w trakcje rejestracji świadczenia.
  7. Wyniki badań można odbierać w recepcji w godzinach otwarcia.
    § 13. Rejestracja
  8. Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
    a. w siedzibie Podmiotu,
    b. telefonicznie pod nr: +48 883-833-373
    c. internetowo za pomocą rezerwacji on-line pod adresem: rehastudio.booksy.com znajdującego się na stronie www.rehastudio.com.pl
  9. Pacjent zgłaszając się do Podmiotu w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest mieć przy sobie i okazać na wezwanie:
    a. dokument potwierdzający tożsamość,
    b. w przypadku pacjentów rejestrujących się on-line wymagane jest podanie imienia i nazwiska, numeru telefonu oraz adresu e-mail.
    § 14. Płatności za świadczenia zdrowotne
  10. Świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot leczniczy są dla pacjenta odpłatne.
  11. Świadczenie zdrowotne udzielane w Podmiocie Leczniczym nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
  12. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem w godzinach otwarcia Podmiotu.
    § 15. Wysokość opłat za świadczenia
  13. Podmiot pobiera opłaty zgodnie z cennikiem w przypadku udzielania świadczenia zdrowotnego:
    a. pacjentowi, który indywidualnie opłaca wizytę (wizyta prywatna).
  14. Wysokość aktualnych opłat określa cennik. Szczegółowe informacje na temat cen można uzyskać u pracownika placówki, pod adresem internetowym www.rehastudio.com.pl/cennik oraz na portalu rezerwacji on-line rehastudio.booksy.com.
    § 16. Zasady udzielania świadczeń odpłatnych
  15. Odpłatne świadczenia zdrowotne są udzielane:
    a. w sposób nieograniczający dostępności świadczeń dla pacjentów;
    b. w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;
    c. zgodnie z kryteriami medycznymi.
  16. Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.
    § 17. Sposoby płatności
  17. Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę w recepcji po zrealizowanej wizycie. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent zobowiązany jest zgłosić się do recepcji w celu uiszczenia należności.
  18. Dostępnymi formami płatności są:
    a. gotówka;
    b. karta płatnicza;
    c. BLIK;
    d. przedpłata;
    e. faktury przelewowe;
    f. karta podarunkowa.
    IV. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność
    §18. Współpraca z innymi podmiotami
  19. W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność́ leczniczą lub udzielającymi świadczeń́ zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
  20. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność́ leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
    § 19. Inne usługi
  21. Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń́ zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności.
  22. Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów Podmiotu Leczniczego.
    V. Prowadzenie dokumentacji w podmiocie leczniczym oraz wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej
    § 20. Sporządzanie dokumentacji
  23. Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych przez płatnika innego niż pacjent – także zgodnie z wymogami określonymi przez płatnika świadczeń.
  24. Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej i elektronicznej.
    § 21. Treść dokumentacji medycznej
    Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
    § 22. Przechowywanie dokumentacji
  25. Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  26. Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach siedziby Podmiotu.
  27. Dokumentacja medyczna pacjenta, któremu Pomiot udzielił świadczenia zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego.
    § 23. Udostępnianie dokumentacji medycznej
  28. Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim oraz innym podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  29. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
    a. do wglądu w Podmiocie;
    b. poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
    c. poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
  30. Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie dokumentacji.
    Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
  31. Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
  32. Za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów albo odpisów pobierana jest opłata w wysokości 5 zł za stronę. W przypadku kopii albo wydruków Podmiot pobiera opłatę w wysokości 0,30 zł za jedną stronę.
  33. Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w ust. 5 lub w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.
    § 24. Przekazywanie informacji i danych osobowych
  34. Podmiot leczniczy gromadzi i przekazuje płatnikom finansującym świadczenia zdrowotne udzielane pacjentom dane osobowe dotyczące pacjentów uprawnionych do świadczeń zdrowotnych w ramach posiadanego ubezpieczenia.
  35. Zbiory informacji sporządzone i utrwalone na komputerowych nośnikach informacji prowadzone są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru informacji, w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym oraz zapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą.
    VI. Prawa i obowiązki pacjenta; reklamacje
    § 25. Prawa pacjenta
  36. Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
  37. Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w Podmiocie poprzez: okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta.
    § 26. Obowiązki pacjenta
  38. Do obowiązków pacjenta należy:
    a. przestrzeganie regulaminu Podmiotu Leczniczego,
    b. przestrzeganie zasad higieny osobistej,
    c. stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym,
    d. posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość,
    e. szanowanie mienia Podmiotu leczniczego.
  39. Pacjent może zostać zobowiązany przez pracownika recepcji lub osobę z personelu medycznego do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty.
  40. Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyty.
    § 27. Zakazy
  41. Zakazuje się na terenie Podmiotu prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu.
  42. Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Podmiotu.
  43. Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Podmiotu.
    § 28. Wizyta
  44. Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji Podmiotu na umówioną godzinę wizyty w celu zarejestrowania się w recepcji.
  45. W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę, specjalista ma prawo: przyjąć go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
  46. W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie pacjent jest zobowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty. Podmiot Leczniczy ma prawo żądania przedpłaty na kolejne wizyty wobec pacjenta, który nie poinformował wcześniej o odwołaniu wizyty i nie stawił się na wizytę.
  47. W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta, specjalista ma prawo odmówić realizacji usługi.
  48. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent zobowiązany jest zgłosić się w recepcji w celu uiszczenia należności.
    § 29. Reklamacje
  49. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w Podmiocie, ma prawo do złożenia reklamacji.
  50. Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji, telefonicznie lub na adres mailowy: rehastudio.zielonagora@gmail.com
  51. Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4. 4. W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 2 miesięcy.
    VII. Zasady współpracy z fizjoterapeutami
    § 30. Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne
  52. Obowiązkiem osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności:
    a. punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;
    b. informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum 2-dniowym wyprzedzeniem;
    c. prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Podmiotu Leczniczego;
    d. weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia pacjenta umówionego na wizytę;
    e. informowanie na piśmie o problemach powstałych przy wykonywaniu świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z pacjentami w związku z wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;
    f. weryfikowanie tożsamości pacjenta zgłaszającego się na wizytę;
    g. informowanie pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo świadczenia i konieczności ich uiszczania;
    h. noszenie odpowiedniej odzieży medycznej;
    i. zwrot dokumentacji medycznej do recepcji po zakończeniu pracy.

§ 31. Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne
Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:
a. przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu;
skracać czasu trwania wizyt;
udzielać świadczeń zdrowotnych pacjentom niezarejestrowanym, z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
przekazywać jakichkolwiek danych pacjentów do podmiotów lub osób trzecich niewspółpracujących z Podmiotem.
VIII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego
§ 32. Kierowanie Podmiotem leczniczym
Kierowanie Podmiotem Leczniczym należy do kompetencji właściciela Podmiotu.
IX. Postanowienia końcowe
§ 33. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające Podmiotem Leczniczym.
  2. Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy Podmiotu leczniczego.
  3. Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości pracowników i pacjentów