REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
REHASTUDIO ALICJA DEROŃ
I. Postanowienia ogólne
§ 1. Podstawa działania
REHASTUDIO ALICJA DEROŃ jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
- obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
a. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
b. ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty. - wpisu podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
nr księgi rejestrowej: 000000266529, organ rejestrowy: Wojewoda Lubuski, data wpisu do rejestru 20.09.2023 r.; data rozpoczęcia działalności leczniczej 25.09.2023 r. - regulaminu organizacyjnego.
§ 2. Oznaczenie podmiotu leczniczego i zakładu leczniczego
1.Podmiot leczniczy działa pod firmą REHASTUDIO ALICJA DEREOŃ. - Siedzibą podmiotu leczniczego jest Zielona Góra, ul. Fryderyka Chopina 19A, 65-032 Zielona Góra.
- Podmiot leczniczy jest wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 9282063736, REGON 388685098- 00017, dalej „Podmiot”.
§ 3. Regulamin - Regulamin organizacyjny, dalej „Regulamin”, określa organizację i porządek udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie Leczniczym.
- Regulamin określa w szczególności:
a. cele i zadania Podmiotu Leczniczego;
b. strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
c. rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
d. proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń;
e. organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
f. prowadzenie dokumentacji w Podmiocie Leczniczym;
g. organizację i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania między tymi komórkami;
h. wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;
i. prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania reklamacji;
j. zasady współpracy z lekarzami;
k. sposób kierowania jednostką lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
§ 4. Miejsce udzielania świadczeń - Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia zakładu leczniczego RehaStudio ALICJA DEROŃ znajdujące się pod adresem: ul. Fryderyka Chopina 19A, 65-032 Zielona Góra.
- Podmiot leczniczy może świadczyć specjalistyczne usługi zdrowotne na rzecz innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
§ 5. Cel
Celem Podmiotu Leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych – leczniczych usług specjalistycznych.
§ 6. Zadania
Do zadań Podmiotu Leczniczego należy w szczególności: - Udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności – diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych komórek organizacyjnych;
- Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
- Diagnostyka i poradnictwo;
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
- Prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
- Działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia.
§ 7. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych - Podmiot leczniczy wykonuje działalności leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony zdrowia:
a. Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: fizjoterapia ambulatoryjna.
II. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego
§ 8. Struktura organizacyjna
Strukturę organizacyjną Podmiotu stanowią komórki organizacyjne mieszczące się w Podmiocie – Gabinety Diagnostyczno-Zabiegowe oraz Sala Funkcjonalna.
§ 9. Zakres czynności pracowników i współpracowników
Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu Leczniczego określa ramowa umowa o świadczenie usług, sporządzone w związku z powierzeniem określonych czynności w Podmiocie.
§ 10. Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu
- Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz właściciel Podmiotu, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Komórki organizacyjne Podmiotu oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym i administracyjno-gospodarczym.
- Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
§ 11. Organizacja świadczeń zdrowotnych
- Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
a. prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
b. wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
c. zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w Podmiocie;
d. zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych. - Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
§ 12. Godziny otwarcia - Podmiot czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 21:30 oraz w soboty w godz. 9:00 – 16:00.
- Informacje o godzinach otwarcia Podmiotu są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych dla pacjentów na terenie Podmiotu oraz na stornie internetowej: www.rehastudio.com.pl
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Podmiotu, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z pracownikiem placówki w trakcje rejestracji świadczenia.
- Wyniki badań można odbierać w recepcji w godzinach otwarcia.
§ 13. Rejestracja - Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
a. w siedzibie Podmiotu,
b. telefonicznie pod nr: +48 883-833-373
c. internetowo za pomocą rezerwacji on-line pod adresem: rehastudio.booksy.com znajdującego się na stronie www.rehastudio.com.pl - Pacjent zgłaszając się do Podmiotu w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest mieć przy sobie i okazać na wezwanie:
a. dokument potwierdzający tożsamość,
b. w przypadku pacjentów rejestrujących się on-line wymagane jest podanie imienia i nazwiska, numeru telefonu oraz adresu e-mail.
§ 14. Płatności za świadczenia zdrowotne - Świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot leczniczy są dla pacjenta odpłatne.
- Świadczenie zdrowotne udzielane w Podmiocie Leczniczym nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem w godzinach otwarcia Podmiotu.
§ 15. Wysokość opłat za świadczenia - Podmiot pobiera opłaty zgodnie z cennikiem w przypadku udzielania świadczenia zdrowotnego:
a. pacjentowi, który indywidualnie opłaca wizytę (wizyta prywatna). - Wysokość aktualnych opłat określa cennik. Szczegółowe informacje na temat cen można uzyskać u pracownika placówki, pod adresem internetowym www.rehastudio.com.pl/cennik oraz na portalu rezerwacji on-line rehastudio.booksy.com.
§ 16. Zasady udzielania świadczeń odpłatnych - Odpłatne świadczenia zdrowotne są udzielane:
a. w sposób nieograniczający dostępności świadczeń dla pacjentów;
b. w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;
c. zgodnie z kryteriami medycznymi. - Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.
§ 17. Sposoby płatności - Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę w recepcji po zrealizowanej wizycie. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent zobowiązany jest zgłosić się do recepcji w celu uiszczenia należności.
- Dostępnymi formami płatności są:
a. gotówka;
b. karta płatnicza;
c. BLIK;
d. przedpłata;
e. faktury przelewowe;
f. karta podarunkowa.
IV. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność
§18. Współpraca z innymi podmiotami - W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność́ leczniczą lub udzielającymi świadczeń́ zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność́ leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§ 19. Inne usługi - Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń́ zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności.
- Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów Podmiotu Leczniczego.
V. Prowadzenie dokumentacji w podmiocie leczniczym oraz wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej
§ 20. Sporządzanie dokumentacji - Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych przez płatnika innego niż pacjent – także zgodnie z wymogami określonymi przez płatnika świadczeń.
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej i elektronicznej.
§ 21. Treść dokumentacji medycznej
Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
§ 22. Przechowywanie dokumentacji - Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach siedziby Podmiotu.
- Dokumentacja medyczna pacjenta, któremu Pomiot udzielił świadczenia zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego.
§ 23. Udostępnianie dokumentacji medycznej - Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim oraz innym podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
a. do wglądu w Podmiocie;
b. poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
c. poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta; - Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie dokumentacji.
Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku. - Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
- Za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów albo odpisów pobierana jest opłata w wysokości 5 zł za stronę. W przypadku kopii albo wydruków Podmiot pobiera opłatę w wysokości 0,30 zł za jedną stronę.
- Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w ust. 5 lub w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.
§ 24. Przekazywanie informacji i danych osobowych - Podmiot leczniczy gromadzi i przekazuje płatnikom finansującym świadczenia zdrowotne udzielane pacjentom dane osobowe dotyczące pacjentów uprawnionych do świadczeń zdrowotnych w ramach posiadanego ubezpieczenia.
- Zbiory informacji sporządzone i utrwalone na komputerowych nośnikach informacji prowadzone są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru informacji, w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym oraz zapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą.
VI. Prawa i obowiązki pacjenta; reklamacje
§ 25. Prawa pacjenta - Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
- Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w Podmiocie poprzez: okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta.
§ 26. Obowiązki pacjenta - Do obowiązków pacjenta należy:
a. przestrzeganie regulaminu Podmiotu Leczniczego,
b. przestrzeganie zasad higieny osobistej,
c. stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym,
d. posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość,
e. szanowanie mienia Podmiotu leczniczego. - Pacjent może zostać zobowiązany przez pracownika recepcji lub osobę z personelu medycznego do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty.
- Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyty.
§ 27. Zakazy - Zakazuje się na terenie Podmiotu prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu.
- Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Podmiotu.
- Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Podmiotu.
§ 28. Wizyta - Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji Podmiotu na umówioną godzinę wizyty w celu zarejestrowania się w recepcji.
- W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę, specjalista ma prawo: przyjąć go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
- W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie pacjent jest zobowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty. Podmiot Leczniczy ma prawo żądania przedpłaty na kolejne wizyty wobec pacjenta, który nie poinformował wcześniej o odwołaniu wizyty i nie stawił się na wizytę.
- W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta, specjalista ma prawo odmówić realizacji usługi.
- Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent zobowiązany jest zgłosić się w recepcji w celu uiszczenia należności.
§ 29. Reklamacje - Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w Podmiocie, ma prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji, telefonicznie lub na adres mailowy: rehastudio.zielonagora@gmail.com
- Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4. 4. W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 2 miesięcy.
VII. Zasady współpracy z fizjoterapeutami
§ 30. Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne - Obowiązkiem osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności:
a. punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;
b. informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum 2-dniowym wyprzedzeniem;
c. prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Podmiotu Leczniczego;
d. weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia pacjenta umówionego na wizytę;
e. informowanie na piśmie o problemach powstałych przy wykonywaniu świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z pacjentami w związku z wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;
f. weryfikowanie tożsamości pacjenta zgłaszającego się na wizytę;
g. informowanie pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo świadczenia i konieczności ich uiszczania;
h. noszenie odpowiedniej odzieży medycznej;
i. zwrot dokumentacji medycznej do recepcji po zakończeniu pracy.
§ 31. Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne
Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:
a. przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu;
skracać czasu trwania wizyt;
udzielać świadczeń zdrowotnych pacjentom niezarejestrowanym, z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
przekazywać jakichkolwiek danych pacjentów do podmiotów lub osób trzecich niewspółpracujących z Podmiotem.
VIII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego
§ 32. Kierowanie Podmiotem leczniczym
Kierowanie Podmiotem Leczniczym należy do kompetencji właściciela Podmiotu.
IX. Postanowienia końcowe
§ 33. Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające Podmiotem Leczniczym.
- Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy Podmiotu leczniczego.
- Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości pracowników i pacjentów